(Az élet dolgai, 1585-4000) Bevezető ; Mire van szüksége a gyerekemnek - hogy boldoguljon? ; EQ ; Érzelmet adni és kapni ; Játék, mese - művészetek ; Szinaptikus kapcsolatok - endorfin ; Megérik, mint az alma a fán ; Korai tanítás? ; Mire van hát szüksége? Milyen óvodát válasszak? ; Iskolák - óvodák - szülők ; Top-menedzserképzés? ; Szóval: milyen óvodát? ; Jó otthon is! ; Mikor iskolaérett? És milyen iskolát? ; Kisfelmenő, nagyfelmenő - a tanító személyisége ; Mindenre volt idő! ; Feleltetés - szorongás -teljesítmény ; Olyan iskolát keresnék Az első osztály ; Agy és tüdő ; A figyelem terjedelme ; Iskolai ártalmak; napközi ; Házifeladat ; Önállóság, bukás? ; "Tíz percben szaladgált!" ; Óvoda - iskola ; Felejtés? ; "Karácsonyra mindenki ír, olvas!" ; A készségek kialakulása ; A szülő - mint házitanító ; Mit tehetünk? Misi ; Példa: az írás tanulása ; A betegítő iskola ; A szülői kongruencia Képek és képernyők ; Belső kép ; Külső képek ; Agresszió ; Hullámszerkezet; fókuszáló tekintet ; Testi és lelki tétlenség ; Életkorok - mesék ; Mesétől az olvasásig ; A számítógép - otthon ; Függőség Két család ; Az osztályzásról ; Érthető szülői szorongások ; Mit mér az osztályzat? ; Kisfiam, többet vártunk tőled! ; A szöveges értékelés lehetősége ; Cinkosságok Alternatívák - Például: a Waldorf ; Gyermekközpontú vagy intézményközpontú ; Hallgassuk Széchenyit! ; "Ismerd meg... hogy... szerethesd!" ; Görögök, rómaiak, középkor ; Felülről vagy alulról ; A gyermek évszázada? ; Kimunkált pluralizmus ; "Kísérlet"-ek ; Reformok, alternatívák ; Az ebihalak pártján ; Az állami monopólium megtörése ; Miért kell? ; Alter ; Korlátozatlan alternatívák ; A Waldorf-alapelvekből ; Írás-olvasás: még egyszer ; Kövek, növények ; Az elbeszélések változása Egy kis fejlődés(lélek)tan ; Test - lélek - szellem ; Életérzés - játék ; Érzelem - spontán derű ; Értelem - utánzás ; Akarat ; Hitvilág - mese ; A táblázat szerint ; A kölyök (a kisiskolás) és a verseny ; Munkakedv ; Gyűjtés ; Csapat - barátságok ; Monda ; A kamasz ; Az ifjú ; Zárszó